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Marco

Belfiore

Milano, 1971

Les poissons sur le visage | 2010-2012

Les poissons sur le visage, 2010-2012
(Nikola Tesla)
(digital print)
variable dimensions
Courtesy: courtesy the artist

Al di là della provocazione e della facile battuta, le chimere che derivano da questi surreali incroci evocano nuove letture, misteriose analogie e narrazioni segrete che le bizzarre maschere-pesce coprono e svelano al tempo stesso.



 

Beyond the provocation and the easy joke, the chimeras that derive from these surreal pairings evoke new interpretations, mysterious analogies, and secret narrations that the bizarre fish-masks conceal and reveal at the same time.

Les poissons sur le visage, 2010-2012
(Ian Curtis)
(digital print, watercolor)
variable dimensions
Courtesy: courtesy the artist

Un altro esempio di come l’artista sia capace di utilizzare lo strumento dell’ironia per far deflagrare luoghi comuni e suggerire nuovi significati, lo si può ritrovare nella serie del 2010/2012 Les Poissons sur Le Visage: una serie di fotomontaggi nei quali l’espressione popolare “prendere a pesci in faccia” viene applicata alla lettera dall’artista, che sovrappone ad un pantheon di personaggi illustri (e in qualche modo anche suoi riferimenti culturali ed artistici) altrettanti pesci ed esemplari della fauna ittica.



 

Another example of how the artist is capable of using the instruments of irony to detonate the commonplace and suggest new meanings, can be found in the 2009-2010 series ‘Les Poissons sur Le Visage’: a series of photomontages in which the popular expression “prendere a pesci in faccia” (editor’s note: literally ‘take fish in the face’, meaning to treat someone rudely or unkindly) is applied literally by the artist, who overlays fish onto a pantheon of famous personalities, who are also in some way his cultural and artistic references.

Les poissons sur le visage, 2010-2012
(Flannery O'Connor)
(digital print, watercolor)
variable dimensions
Courtesy: courtesy the artist

 



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